Sunday, November 29, 2020

Penat

Salam hye guys ! Salam hari Ahad . 



Harini rasa penat sangat mentally and physically . Rasa macam nak nangis pun ada tapi penat nak nangis tentang benda yang sama . 

Pernah tak korang rasa apa yang korang buat tak pernah dihargai malah diperlekehkan , masih ada salah dimata yang lain . 

Tak tahu mana silap . Orang yang dahulunya konon 'kasihan' juga memperlakukan sebegini . Penat , tak mahu lagi percaya kepada sesiapa .

Pernah suatu ketika kesedihan yang menimpa diri diceritakan kepada Si A , tapi bila ada sedikit salah faham Si A ni akan gunakan cerita yang pernah diceritakan seperti diperlekehkan "Tula , kau tu ....tu sebab... buat kau macam tu " 

Rasa Sedih sangat . Orang paling dianggap rapat buat macam tu . Hilang sudah kepercayaan yang ada :( . Bukan sekali dua kena selalu pula , tapi bodoh nak juga cerita (padan muka ). Bukan apa , I also macam manusia biasa nak bercerita takkan nak senyap je tak bersuara.

I'm not  jenis berkira ada 30 je pun still rasa nak belanja . Tapi ada orang seringgit dua ringgit pun dikiranya :) . Baru tahu value diri ni pada dirinya masatu

Takpelah lain orang lain perangai kan . Mungkin diri ni yang tak dapat memahami.Sorry harini entry sedih sikit , penat membebel pula . Takpelah mungkin rasa tidak selesa ini , kesedihan ini diganti dengan sesuatu yang baik nanti

Macam Ust Hanan Attaki cakap dalam suatu ceramah beliau :" rasa tak nyaman , sedih juga salah satu bentuk ujian dari Allah . Tahan sikit nanti Allah akan bagi 'hadiah ' yang tak ternilai . 

Okaylah , dah jum maghrib !! Doakan sophea kuat dan dapat hadapi semua ni okay . Harap sangat dapat hadapi phase kali ni , Inshaa Allah . 

29 comments:

  1. Pernah rasa seperti yg Sophea alami. Memang rasa down sangat. Lama2 perasaan itu semakin kurang, sebab latih diri untuk berlapang dada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula kak , saya kena belajar kawal emosi cept sgt terganggu

      Delete
  2. berehatlah... jangan biarkan kepenatan menguasai diri

    ReplyDelete
  3. Bila dapat luahkan rasa kesedihan,
    harapnya dapatlah rasa lega.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kadang nak ceritakan je bukan nak suruh selesaikn

      Delete
  4. Betyl ape ustaz tu ckp..kita ni manusia mmg xlari dari perkara2 sebegitu.. Jika kita kena hadap..bykkan bersabar ye..Inshaa Allah ade sinar selepas itu :)

    senyum skit phea :)

    ReplyDelete
  5. my dm on twitter is always open.. sometimes talk to stranger helped :) come to me if u need to luah apa2 k

    ReplyDelete
  6. I feel you! That's why i rarely talk to others specifically about how i feel at the moment because i was just afraid that their responses couldn't make me satisfied at all😟

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah i do agree with you :) sometimes after hearing all i juz think i should just keep all to myself

      Delete
  7. pernah je rasa begitu.. kadang2 mmg letih yang amat..
    bila benda yang diinginkan x menjadi ikut cara kita.. orang sekeliling asyik menghukum. tp itula dia ujian n cabaran yg buat kita jadi kuat..

    you can do it !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan tiba rasa lemah mana ntah semangat sbl ni . yeahj i can for sure !!:)

      Delete
    2. kan tiba rasa lemah mana ntah semangat sbl ni . yeahj i can for sure !!:)

      Delete
  8. ini soal perasaan...

    tak perlu untuk difikirkan sangat

    ReplyDelete
  9. Selalu saya akan tenang kan diri bahawa akan ok 2-3 hari. Sakit akan bertukar ke bahagia. Yakin Allah beri ganjaran untuk ujian diterima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu , pasti ada kebaikan disebalik semua ni :)

      Delete
  10. insya'Allah..kadang2 Allah tapis kawan2 kita dengan benda2 macam ni sebab Dia nak kita tahu siapa yang terbaik untuk kita..

    ReplyDelete
  11. Semoga dipermudahkan segala urusan ya..

    ReplyDelete
  12. Akak doakan Sophea kuat. Bagi akak, dalam hidup ni, kita kena banyak buat bodoh. Bila dah tua, malas nak pikir banyak-banyak. Tak penting pun apa orang cakap pasal kita. Yang penting, redha Allah.

    ReplyDelete
  13. latih diri utk kuat dan tabah.. manusia akhir zaman ni memang mencabar

    ReplyDelete