Jens-Jenis Kawan

By sophea ◇ - 5:11 PM






Sekarang ni musim hujan .Stay yourself with indoor activities. Aku nih pun dah lama tak nampak matahari nak jugak tanya khabar .
Even masa jerebu ritu ,  aku still mengamalkan pemakanan yang tidak sihat.Minum air bergula , air masak langsung tak dipandang. Sambal belacan pulak memang wajib ada . As result , dapat ulser mulut . Gotcha ! baru menggelabah time tu .

Semalam lepas tengok cerita dil to pagal hai . Eh , btul ke aku eja tu ? hahahaha . Ha , lepas tengok cerita tu aku pekena nasi putih dengan sup ayam dengan sambal belacan . Memang pergh wa cakap lu ! dah la pukul satu lebih dah time tu . hahahahah . Dah abah suruh aku habiskan sup yang along bawak tu . Aku tak nak jadi anak derhaka , ceyh hahaha. RIP my jawline .

Actually aku nak cakap pasal sahabat . Tapi aku dah melalut jauh dah ni .(Tarik aku kembali pangkal jalan woi  !)

Tau dak aku jenis yang lebih gemar menyendiri kekadang. Bukan bermakna aku takde life ! tak salah tu . Tapi mungkin sebab bila aku menyendiri aku tak sakitkan hati sesiapa , mungkin aku tak sakitkan diri aku juga . Aku senang terasa dengan orang tapi aku takkan tunjuk atau cakap.Tapi kekadang tu tertunjuk jugak , maaf deh ^^".

Hati orang ni lembut , kalau sakit nanti susah nak sembuh . Pakai panadol pun tak mau hilang sakit dia .So , aku ambil pendekatan untuk tidak 'berkeliaran'. Biarlah aku duduk di dalam kepompong aku sendiri .

Kita punya ramai kawan tapi kita tidak punya ramai sahabat .Most of people think that tiada beza antara kedua-dua tu tapi bagi aku lain . Aku boleh anggap semua orang kawan aku tapi aku tak boleh nak anggap semua orang sahabat aku.

Kawan ada beberapa jenis

1) macam chipsmore - kejap ada , kejap takde . Tapi dia ni lah penyeri hari kau . Tanpa dia hidup kau hanyalah hitam putih macam tv lama.



2) macam ubat - Bila kau down , apa yang dia cakap jadikan kau kuat . Kau memang perlukan kata-kata dia bila kau down . Kiranya Allah hantar dia untuk dengar keluhan kau . Tapi sebaiknya kalau kau down ke apa , kau mengadu kat Allah directly baru gempak .




3)macam surat khabar - Kau just nak tahu pasal dia , not more than that.(yg ni kejam)



4)macam bayang-bayang-Dia selalu teman kau . Tapi kau tak sedar .

teka ni bayang-bayang siapa ? wooo ~


5)macam bintang - Aku cakap bintang eh , bukan binatang .Jauh tapi dia ikuti apa yang berlaku dalam hari kau . Dia tak lupakan kau .Kira macam long distance friendship la.

Hahahahahaha memandai je aku ni . Tapi tulah idea yang keluar dari otak aku time aku typing . Inshaa Allah manusia yang aku jumpa semuanya baik-baik belako . Bersyukur . No hard feelings .

# Sahabat - kawan yang melengkapi semua aspek.Inshaa Allah aku punya ramai sahabat :)





  • Share:

You Might Also Like

0 comments