Puisi ; Aku atau Dia 🌻

By sophea ◇ - 3:00 AM

 Assalamualaikum guys , lama tak update . Maaf kalau Sophea kelihatan agak emosi di posting kali ini . Well , pengajaran juga untuk diri ini . Melalui 'pengajaran ' itu Sophea nak share satu puisi , maybe tak best sangat sebab saya amateur but i promise its genuine from my heart.

Puisi ini ditujukan kepada manusia yang aku temukan di dalam satu perjalanan . Manusia yang aku kenalkan ke teman 'akrab ku' . Entah macam mana dihujung cerita aku bertukar menjadi orang ketiga antara mereka . Sigh.

Juneee aku fikir kamu paling menyakitkan , tapi July lebih biadab πŸ˜‚. 

Aku Atau Dia




Ini tentang aku , kamu dan dia 
Aku yang tahu masa lalumu 
atau dia yang mempunyai keserasian denganmu
Aku yang selalu ada dekat denganmu
atau dia yang kau cari saat dengan ku

Aku yang sering berusaha mencari topic perbualan
Atau dia yang kau bisa berkata apapun
Aku yang seakan misteri bagimu
atau dia yang sudah kamu tahu isinya
Aku yang masih disini
Atau dia yang seakan sudah bertakhta dihatimu


p/s : Thank you sudi baca and please comment if you guys ever in my position . Well i bet i will just wont trust ppl anymore :')

  • Share:

You Might Also Like

2 comments